dijous, 27 de setembre del 2012

Tanquin la sanitat pública!


(És la carta que ahir em va publicar La Vanguardia amb el títol El preu de la sanitat i que avui m'ha publicat  El Punt Avui, amb el títol de l'encapçalament)

El dissabte 18 d’agost a la tarda, mentre érem a casa uns amics, una de les meves filles va rebre un fort cop a l’ull i se li van descompensar les ninetes: la que havia rebut el cop li va quedar com un punt d’agulla i, l’altra, tan dilatada que amb prou feines se li veia l’iris. Vam pujar espantats al cotxe i vam aturar-nos a l’Hospital Josep Trueta, que era el centre sanitari més proper, tot i que sabíem que no entrava dins el nostre règim assistencial. Ens van passar a Urgències pediàtriques on, diguem-ho tot, vam ser molt ben atesos i ens van dir que tornéssim el dilluns a l’oftalmòleg d’urgències. Aquest segon control, també diguem-ho tot, ens el podíem haver estalviat. Entre les dues consultes, el temps no devia superar els vint o vint-i-cinc minuts... L'altre dia ens va arribar la factura (per sort, exempta d’IVA): tres-cents dos euros, cent cinquanta-un de cada visita. Ja vaig fer l’ingrés i encara no sé si m’ha semblat una multa o un robatori: mai no havia pagat més de cent euros (o menys) en les poques visites esporàdiques a la sanitat privada. Si veritablement 151 euros és el cost real d’una visita de deu minuts a la sanitat pública, faig un clam als governants del futur estat català: si us plau, tanquin-la!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada